Practical info

On 28 and 29 October 2020, Empack will be the place to be for packaging technology and innovations. You will be there, right? Take a look at all travel possibilities below.

28 & 29 October 2020

Opening hours :

Wednesday 28/10: 10h – 18h (followed by afterwork drink)

Thursday 29/10: 10h – 17h

Nekkerhal - Brussels North

Plattebeekstraat 1
BE-2800 Mechelen

Free registration

The online registration will be available soon.

Nekkerhal - Easyfairs

How to get there ?

Directions On the E19 motorway between Brussels and Antwerp, take the Mechelen-Noord exit and follow ‘Centrum’ and ‘Heist op den Berg’. Follow the signs for ‘Nekker’. Once you have passed Mechelen Nekkerspoel train station, follow the N15.

Take the train to the Mechelen or Mechelen Nekkerspoel Station. Nekkerhal is only a 15-minute walk from station Mechelen Nekkerspoel.

(from station Mechelen – Nekkerspoel) Bus 1/681/520/511: Stop “Weidestraat” These buses stop on 800m walk of the entrance to Nekkerhal – Brussels North

A bicycle parking is available at the entrance. Think also of electric scooters.

Dd 28 juli

Beste exposant,

Na weken wachten hebben we eindelijk het fiat gekregen van de Nationale Veiligheidsraad dat beurzen terug opgestart mogen worden vanaf 1 september mits het strikt naleven van het beursprotocol en het verplicht dragen van een mondmasker en voor zover de epidemiologische omstandigheden het toelaten. Het Ministerieel Besluit hieromtrent werd vorige vrijdag gepubliceerd. De overheid ziet in dat een beurs, net zoals een shoppingcenter en een grote handelszaak, in de eerste plaats een “pop-up” marktplaats is waar handel gedreven wordt, vandaar ook de opname van beurzen in het protocol handel. Het spreekt voor zich dat de nieuwe maatregelen die gisteren door de Nationale Veiligheidsraad afgekondigd werden ook door ons goed opgevolgd worden.

Uiteraard kijken wij er naar uit om u en uw bezoekers in het najaar weer te ontvangen. In de voorbije periode hebben wij niet stilgezeten en hebben we een veiligheidsprotocol uitgewerkt voor al onze eventlocaties en onze beurzen in lijn met de maatregelen van het Beursprotocol dat ondertussen goedgekeurd werd door de federale overheid.

Hier vindt u een overzicht van de verschillende veiligheidsmaatregelen die wij vanaf nu hanteren voor al onze beurzen, zowel voor bezoekers als voor exposanten. 

Dit zijn de belangrijkste maatregelen:

  • verplicht dragen van een mondmasker tijdens de op- en afbouw en tijdens de volledige duur van de beurs
  • vooraf verplicht registreren waarbij alle nodige contactgegevens gevraagd worden om tracing achteraf, indien nodig, mogelijk te maken
  • verplichte tijdslots om bezoekersaantal te spreiden over de dag
  • continue monitoring van de bezoekersdensiteit en crowd control zodat wachtende rijen zoveel mogelijk vermeden worden
  • gesplitste in- en uitgangen
  • verplicht éénrichtingsverkeer of verplicht werken met looplijnen
  • prominente veiligheidssignalisatie
  • maximaal gebruik maken van de EasyGo Smart Badge: dit laat u toe om leads te verzamelen zonder het uitwisselen van fysieke visitekaartjes

Omdat de veiligheid en gezondheid van onze exposanten, bezoekers en alle betrokken personen bij een beurs, van het grootste belang is, leggen wij ons als bedrijf strikte normen en procedures op inzake ontsmetting en hygiëne. Om het belang hiervan te onderlijnen heeft Easyfairs een partnership afgesloten met het bedrijf SGS, dit is een bedrijf dat internationaal gerenommeerd is inzake veiligheid en de controle erop. Concreet houdt dit partnership in dat er geregeld een audit zal gebeuren van onze eventlocaties en beurzen om een perfecte opvolging van onze veiligheids- en hygiëne protocols te garanderen.

OUR COMMITMENT TO YOUR SAFETY

Your safety has always been one of our top priorities, and now more than ever. Our events and venues are doing everything to be the cleanest and safest places to meet and do business.

Cleaning & Hygiene

Disinfection

All surfaces at an Easyfairs event are treated with hospital-grade disinfectants.The most frequently touched surfaces will be disinfected at regular intervals. Electrostatic spraying technology ensures the highest standards of hygiene.

Hand hygiene

Hand sanitiser stations will be available everywhere on the exhibition floor and in common areas such as seminar theatres. Please make good use of them! Disposable gloves are available.

Smart Badge contactless technology

The best way to stay safe at an event is by using our Smart Badge, which requires no physical contact and guarantees a 100% safe event experience. You will receive your Smart Badge at the entrance after having scanned the barcode on your printed voucher or mobile device. Thanks to the embedded NFC chip you can use your badge throughout the event to gather product and stand information

Cashless payment

To protect your personal health and safety, we only accept cashless payments at Easyfairs venues.

Food & drinks

You can still purchase food and drinks at our events and venues. For your safety, they are provided in prepacked servings, to eliminate the risk of infection. We kindly ask you to use the hand sanitisers available at catering points before eating and drinking.

Partnership SGS

Easyfairs has entered into a partnership with
SGS, the world’s leading inspection, verification,
testing and certification company. Concret, they will develop a control and monitoring program to ensure the enhanced
safety, hygiene and disinfection protocols on the events and in the venues.

Personal protection & detection

Face masks

We kindly remind you that face masks are obligated at our events. We encourage you to bring your own, but event staff will be on hand to provide one if you forget!

Plexiglass shields

Plexiglass shields will be installed at registration desks, information points, catering points and all counters staffed by team members throughout the event floor.

Physical distancing

Crowd density standards

To ensure appropriate physical distancing during Easyfairs events we will monitor the number of people attending our event locations, in accordance with local government guidelines.

Social Distancing

We kindly request that you maintain a distance of at least 1.5 metres from other people. This social distancing rule will be adapted according the local safety regulations. Clear signage and floor stickers will help you respect this distance.

Avoid physical contact

No hand shaking or kissing

Online registration and touchless scanning

Please register online before every event, as registration onsite is not possible. You can either print out your admission voucher, which has a barcode, or bring it on your mobile device. You will then be able to scan the barcode at one of our touchless scanning stations. Please note that for your safety, onsite printing is no longer possible.

Registration timeslot

At selected events, registering for a pre-determined time slot will be required. This way we can ensure compliance with crowd density standards, while saving you time.

Prepare online

By consulting our website you’ll be able to make your visit as efficient as possible. You can use the exhibitor catalogue and content programme to plan which companies and products you would like to see, and which seminars to attend.  We kindly advise you to plan ahead so you can arrive on time for any seminars, as places may be limited due to social distancing measures.

One-way only aisles

One-way-only aisles will help to manage traffic and minimise crowding. They will also make it easier for you to respect the social distancing rules and avoid crossing the paths of other visitors.

Directional walkways

On paths where there is enough room for people to walk in both directions, please keep to your side as indicated by the directional arrows.

Maximum capacity in conference rooms

Conference areas will also allow for social distancing, with 1.5 metres between chairs. This means there will be limited capacity, so please arrive early. Some chairs may be marked as unavailable. Please respect this instruction and do not move the chairs.

Stay home if you feel ill

Finally, as much as we want to see you at our events, we kindly ask you to respect everyone’s health and safety. If you feel at all ill – including mild cold symptoms or a high temperature – please stay at home.
Thank you for observing these rules – stay safe and we hope to see you soon at one of our events!

Thank you!
Thank you for respecting these rules.
Keep it safe and see you soon at one of our events.