Praktische info

Op 27 en 28 oktober 2021 is Empack de place to be voor verpakkingstechnologie en -innovaties. U bent toch ook aanwezig? Bekijk alle reismogelijkheden hieronder.

27 en 28 oktober 2021

Openingsuren: 
woensdag 27/10: 10u – 18u (aansluitend afterwork drink)

donderdag 28/10: 10u – 17u

Nekkerhal - Brussels North

Plattebeekstraat 1
BE-2800 Mechelen

Gratis inschrijving

De online registratie zal binnenkort beschikbaar staan.

Nekkerhal - Easyfairs

Bereikbaarheid

Neem de afrit Mechelen-Noord (E-19 Brussel-Antwerpen) en volg ‘Centrum’en ‘Heist op den Berg’.
Volg “Nekker” op de verkeersborden en neem vervolgens voorbij station Mechelen Nekkerspoel de N15.

Nekkerhal beschikt over een parking die ongeveer plaats biedt aan 1700 wagens.

Neem de trein naar station Mechelen of station Mechelen Nekkerspoel.
Nekkerhal is slechts 15min. op wandelafstand van Mechelen Nekkerspoel.

(vanuit station Mechelen – Nekkerspoel)

Bus 1/681/520/511: Halte “Weidestraat”
Deze bussen stoppen op 800m wandelafstand van de ingang van Nekkerhal – Brussels North.

Een fietsenparking is beschikbaar aan de ingang. Denk ook aan elektrische steps.

Dd 17 september

Hierbij willen wij u graag informeren over de huidige status van Empack 2020 te Mechelen (Brussels North). Zoals u ondertussen weet, kregen wij op 23 juli ll. het fiat van de Nationale Veiligheidsraad om beurzen opnieuw op te starten vanaf 1 september mits (i) het strikt naleven van het beursprotocol, (ii) het akkoord van de lokale autoriteiten, en dit (iii) voor zover de epidemiologische omstandigheden het toelaten. De laatste maanden heeft Easyfairs zwaar geïnvesteerd om alle strikte veiligheidsnormen en -procedures te ontwikkelen en te voorzien zodat onze beurzen nog veiligere plaatsen worden om elkaar te ontmoeten en zaken te doen. Niet enkel in overeenstemming met het beursprotocol, maar ook met striktere gezondheids- en veiligheidsvoorschriften. Dit betekent dat wij nu in staat zijn om onze beurzen op een veiligere manier te organiseren dan bv. shoppingsactiviteiten in grote winkelcentra (pre-registraties van bezoekers, werken met tijdslots, uitgestippelde parcours, het verplicht dragen van een mondmasker, speciale reinigings- en desinfectie protocols,…). Uit bevragingen blijkt ook dat bezoekers bereid zijn om onze beurzen te bezoeken mits naleving van deze strikte veiligheidsnormen.
Echter, de afgelopen weken kregen we heel wat reacties uit de markt dat exposanten zich zorgen maakten over de aanwezigheid op een fysiek evenement in de Nekkerhal te Mechelen. Wij begrijpen dan ook dat exposanten zich vragen stelden omtrent de haalbaarheid van Empack 2020 en liever niet zouden willen deelnemen.


Ook het feit dat Nederland een negatief reisadvies voor de Provincie Antwerpen geeft, bemoeilijkt het neerzetten van een waardevolle Empack beurs op 28 & 29 oktober 2020. Méér dan 20% van de bezoekers komt uit Nederland, net zoals vele van onze trouwe exposanten.


Wij willen ten dienste staan van onze community en luisteren naar de markt. Daarom hebben we een telefonische en schriftelijke bevraging gedaan bij onze exposanten. Het resultaat was overduidelijk: 100% van de exposanten geeft de voorkeur om Empack met 1 jaar te verschuiven naar oktober 2021, onze traditionele datum. Al deze exposanten hebben ondertussen hun deelname aan editie oktober 2021 officieel bevestigd.

Als beursorganisatie kunnen we niet anders dan luisteren naar onze community en daarom hebben wij, op basis van deze marktbevraging, beslist om Empack 2020 integraal door te schuiven naar 27 & 28 oktober 2021 in Mechelen (Brussels North).


Wij zijn ervan overtuigd dat we samen met exposanten en partners in oktober 2021 opnieuw een succesvolle Empack beurs zullen neerzetten. Bovendien krijgen onze vakbeurzen een nog belangrijkere plaats bij onze bezoekers in het post corona tijdperk.

Easyfairs werkt uiteraard ook aan haar toekomst en is volop bezig met de ontwikkeling van online en hybride events naast onze traditionele fysieke beurzen. Op deze manier zal ook Empack klaargestoomd worden voor the new normal.
Indien u nog vragen heeft, mag u steeds contact opnemen voor verdere toelichting met uw vertrouwde contactpersoon. Wij danken u van harte dank voor uw begrip en geduld.


Met vriendelijke groeten,
Het Empack team

Ons engagement voor uw veiligheid

Meer dan ooit is uw veiligheid één van onze hoogste prioriteiten. Onze events en eventlocaties stellen alles in het werk om de properste en veiligste plek te creëren om mekaar te ontmoeten en zaken te doen. Uw gezondheid en welzijn zijn onze topprioriteit.

Reiniging en hygiëne

Desinfectie

Tijdens onze events zullen alle oppervlaktes gereinigd worden met een type ontsmettingsmiddel dat ook in ziekenhuizen wordt gebruikt. De meest aangeraakte oppervlaktes zullen heel regelmatig gedesinfecteerd worden. Electrostatische sprayers voldoen aan de strengste hygiënenormen.

Hand hygiëne

Desinfecterende handgel zal overal op het event en in de gemeenschappelijke ruimtes (zoals seminariezalen) beschikbaar zijn. Ontsmet uw handen regelmatig! Wegwerphandschoenen zijn ook verkrijgbaar.

Smart badge contactloze technologie

Onze Smart Badge technologie is niet enkel handig, het is ook een heel veilige manier om onze events te bezoeken. U ontvangt uw Smart Badge aan de ingang nadat de barcode op uw geprinte voucher of op uw smartphone is ingescand. Dankzij de geïntegreerde NFC chip in de badge, kan u doorheen het hele event product- en bedrijfsinformatie opvragen, zonder enig fysiek contact. Op het einde van de dag ontvangt u al uw verzamelde informatie via email.

Cashless betalen

Om gezondheidsredenen aanvaarden we enkel cashless betalingen in onze Easyfairs eventlocaties.

Food & drinks

U kan nog steeds eten en drinken kopen in onze hallen en op onze events. Onze cateraars zullen alle veiligheidsrichtlijnen respecteren die hun vanuit de overheid worden opgelegd. Wij vragen u vriendelijk om voor het eten uw handen te wassen en te desinfecteren.

Partnership SGS

Easyfairs heeft een partnership afgesloten
met het bedrijf SGS, een internationaal gerenommeerd bedrijf inzake veiligheid en de controle erop. Concreet houdt dit partnership in dat er geregeld een audit zal gebeuren van onze eventlocaties en beurzen om een perfecte opvolging van onze veiligheids- en hygiëne protocols te garanderen.

Persoonlijke bescherming en detectie

Mondmaskers

Mondmaskers zijn verplicht op onze events. Wij raden u aan om uw eigen exemplaar te dragen maar er zullen maskers verkrijgbaar zijn, indien u het vergeten bent.

Plexiglas schermen

Er zullen plexiglas schermen voorzien worden bij registratie desks, infopunten, cateringpunten en alle andere balies die bemand zijn tijdens het event.

Fysieke afstand

Bezoekersdichtheid

Om voldoende fysieke afstand te kunnen bewaren, zullen we op ieder moment het aantal mensen aanwezig in de hallen monitoren, in lijn met de richtlijnen van de lokale overheid.

Social distancing

Wij vragen u om steeds een afstand van 1,5 meter te bewaren.

Vermijd fysiek contact

Er mag geen lichamelijk contact zijn bij de begroeting: geen handen geven en niet kussen.

Online registratie en touchless scanning

Registreer u voor elk event, registratie op het event is niet langer mogelijk. U kan uw bevestigingsmail met uw toegangscode printen of meebrengen op uw smartphone. Uw barcode zal gescand worden aan één van de (touchless) scanning balies.

Registratie via tijdslot

Op bepaalde events zal u tijdens de registratie of tijdens de aankoop van uw ticket een specifiek tijdslot voor uw bezoek moeten kiezen. Enkel op die manier kunnen de social distancing regels gerespecteerd worden en bespaart u tijd.

Online voorbereiding

Via de website van onze events kan u uw bezoek zo efficiënt mogelijk organiseren. U kan de exposantenlijst en het content programma raadplegen en vooraf inplannen welke firma’s en producten u wenst te zien en welke seminaires u wenst te volgen. Voor bepaalde seminaries dient u zich op vooraf in te schrijven aangezien het aantal plaatsen beperkt is per seminariezaal.

Eenrichtingsverkeer

Eenrichtingsverkeer in de gangen zal helpen om uw bezoek veilig en aangenaam te maken. Bezoekers zullen elkaar minder kruisen en zo kan u makkelijk anderhalve meter afstand bewaren.

Looplijnen

Indien gangpaden voldoende breed zijn om bezoekers in beide richtingen toe te laten, vragen wij u de looplijnen te respecteren die de looprichting aangeven.

Maximum capaciteit in conferentiezalen

In conferentiezalen zal er steeds een afstand van 1,5 meter tussen de stoelen bewaard worden. Dit betekent dat de capaciteit per zaal beperkt wordt, dus kom op tijd. Ga niet zitten op een stoel waar duidelijk op vermeld staat dat hij niet kan gebruikt worden.

Voelt u zicht ziek, blijf thuis

Hoe graag we u ook willen verwelkomen op onze events, wij vragen u graag om respect te hebben voor de gezondheid en de veiligheid van iedereen. Indien u zich ziek voelt – ook bij milde symptomen van een verkoudheid of koorts – blijf dan a.u.b. thuis.

Bedankt!

Wij danken u om deze regels te respecteren.
Hou het veilig en tot binnenkort op een van onze events.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=RYiBy0wShy8&feature=emb_logo