Design thinking’-ontwerpstrategie voor duurzame verpakkingen

In deze presentatie tonen we hoe we de design thinking-ontwerpstrategie specifiek toepassen in verpakkingen. We doen dat aan de hand van een concrete case in herbruikbare verpakkingen uit het onderzoek in het kader van de Green Deal Anders Verpakt.

Verpakkingen en duurzaamheid: eeuwig conflict of match made in heaven?

Wat belemmert een merk om over te stappen naar duurzame of zelfs minder verpakkingen? Hoe verzoenen we het idee ‘een brand bestaat niet zonder verpakking’ met de ontwerpstrategieën in een duurzame economie? We bekijken enkele cases en ontmaskeren misleidende claims die aan de basis liggen van toch-niet-zo-duurzame verpakkingskeuzes.

Green Deal Anders Verpakt

Ben je op zoek naar manieren om uw producten tot de klant te brengen dankzij echt vernieuwende verpakkingssystemen? Uw klanten vragen u of het niet allemaal een beetje milieuvriendelijker kan, maar u weet niet hoe? U vreest ook dat ‘duurzaam’ voor u synoniem staat voor te zware kosten of te grote inspanningen maar u bent tegelijk bang de […]

Packaging Innovations: Maak jouw verpakking krachtig door onderzoek in te zetten.

Tussen de rekken van de supermarkt wordt de consument overspoeld door impulsen. Je wil jouw product en zijn verpakking laten opvallen? Technologieën zoals eyetracking en virtual reality zorgen ervoor dat we op basis van gebruikersonderzoek de juiste beslissingen nemen. Nieuwe verpakkingen, rebranding en aanpassingen van verpakkingen mogen niet enkel uitgevoerd worden op basis van visuele […]

Packaging Innovations: HackthePack – wegwijs in duurzame verpakkingen

Het is vaak niet duidelijk wanneer een verpakking duurzaam is. Er zijn verschillende materialen, productieprocessen en recyclage-mogelijkheden die een rol spelen. Consumenten hebben dan ook moeite met bewuste keuzes maken en weten niet altijd welke opties de beste zijn om duurzaam om te gaan met verpakkingen of hoe die te recycleren. Ons onderzoek brengt inzicht in […]

Packaging Innovations: HackthePack – wegwijs in duurzame verpakkingen

Het is vaak niet duidelijk wanneer een verpakking duurzaam is. Er zijn verschillende materialen, productieprocessen en recyclage-mogelijkheden die een rol spelen. Consumenten hebben dan ook moeite met bewuste keuzes maken en weten niet altijd welke opties de beste zijn om duurzaam om te gaan met verpakkingen of hoe die te recycleren. Ons onderzoek brengt inzicht in […]

Packaging Innovations: The Perfect Match

quatremains

How a client agency partnership built on trust and a deep understanding and mutual respect can empower a brands future. Spreker: Joe Robinson, creatief director Quatre Mains

🚀 NEW: Empack app! 🚀

Connect effortlessly with exhibitors, speakers & visitors relevant to you. View the exhibition plan and program and thus optimize your exhibition visit!