Improving product data quality with AI

GS1 is verantwoordelijk voor de uitwisseling van productmasterdata tussen fabrikanten, retailers en andere actoren wereldwijd. Ze worden algemeen beschouwd als de meest kwalitatieve bron van informatie over productdata. Het bereiken en behouden van dit niveau van datakwaliteit is vaak een tijdsintensief proces. AE hielp GS1 bij het opstarten van hun Data & AI-journey door AI-modellen […]

Print meets digital: immersive expierences in packaging

Ontdek de kracht van print gecombineerd met digitale technologieën. Met AR en VR til je drukwerk en verpakkingen naar een hoger niveau: ze vertellen verhalen, roepen emoties op en verbinden merk en consument op een geheel nieuwe manier.

Van duurzame intentie naar circulaire realiteit: waarom het nog te vaak misloopt.

Veel verpakkingen worden ontworpen met de intentie recycleerbaar te zijn, maar in de praktijk belanden ze vaak alsnog in de verbrandingsoven of worden geëxporteerd buiten Europa. Wat in theorie duurzaam lijkt, haalt in de praktijk niet het circulaire potentieel dat we voor ogen hebben. Te complexe verpakkingen, wijze van inzameling, beperkte sorteeropties en economische barrières […]

Kunststof voedselverpakkingen hergebruiken zonder kopzorgen: Kan dat?

In de nieuwe Packaging and Packaging Waste Regulation (EU 40/2025) worden ambitieuze doelstellingen vooropgesteld om verpakkingsafval te voorkomen door onder meer het gebruik van herbruikbare verpakkingen te stimuleren. Naast de uitdagingen naar het ontwerp van de herbruikbare verpakking, de logistieke keten incl. reversed logistics, nieuwe businessmodellen en dergelijke speelt ook het garanderen van de voedselveiligheid en […]

EUDR in de verpakkingssector: hoe kan FSC-certificering helpen?

De EU Deforestation Regulation (EUDR) treedt binnenkort in werking en heeft impact op wie werkt met papier, karton of hout. Wat houdt deze wet precies in? Wat verandert er voor jou? En hoe kan een FSC-certificaat helpen? Bart Holvoet, directeur van FSC België, licht het toe op Empack.

Gen next: drivers & barriers

De nieuwe generatie consumenten stelt radicaal andere eisen aan producten en merken. Begrijp jij wat hen écht drijft — en wat hen juist tegenhoudt? Een tipje van de sluier: verenig je met hun paradoxale gedrag.